Hvilke aktiviteter har vi typisk på en sæson
Warm Up er vores opstart i aug/sep, hvor bandet samles for første gang, og alle medlemmer bliver introduceret til programmet for den nye sæson. Foruden den musikalske prøve indeholder dagen en del social hygge, fællesspisning, introduktion til bandet og afstemning af diverse arbejdsopgaver.
Double Bigband er vores årlige samarbejde med de fynske musikskolers ensemble Little Bigband. Her kan du opleve vækstlaget af fynsk jazz udfolde sig i fuldt flor i en altid underholdende koncert bestående af klassiskere og ny bigbandmusik. Forud har vi haft en fælles øvedag, med sociale aktiviteter og fælles prøve på et nummer hvor begge bigbands spiller sammen.
FuBb / OJO dækker over vores årlige koncert eller workshop sammen med Odense Jazz Orchestra. Nogle gang spiller vi opvarmning for OJO ved en fælles julekoncert, og andre gang mødes de 2 bigbands til en fællesworkshop med f.eks. en udenlandsk solist.
Mini Turné & Jazzcamp er vores nye projekt, hvor vi tager på turné med et helt nyt repertoire og en eller flere solister. Vi starter projektet med en jazzcamp, hvor vi isolere os en weekend på f.eks. En højskole hvor vi foruden intens øvning også laver mad sammen og hygger om aftenen. Projektet slutter med ca. 3 koncert på spillesteder i en sammenhængende turné.
Recording FuBb er en dag i et professionelt studie, hvor vi indspiller 2 numre og optager video til udgivelse på vores SoMe platforme. Det er en intens dag, hvor vi finpudser musikken ned i mindst detalje og hvor bandmedlemmerne får mulighed for at høre musikken udefra.
Skolekoncerter – hvert år spiller vi et mindre antal koncerter på fynske efterskoler, ungdomsuddannelser, højskoler og lignende. Koncerten består af FuBbs basis repertoire, som er de numre vi øver i den givne periode.
Festivaler – vi slutter som regel sæsonen af med deltagelse i Bigband Dag i Tivoli og en koncert på Svendborg Jazzfestival.